Veelgestelde vragen
- 1. Hoe kan ik bij Juwelo betalen?
- 2. Betaal ik verzendkosten?
- 3. Kunnen mijn bestellingen gecombineerd verzonden worden?
- 4. Welke maten hebben de sieraden van Juwelo?
- 5. Past Juwelo ringen in ringmaat aan?
- 6. Hoe kan ik een sieraad uit mijn winkelmandje verwijderen?
- 7. Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?
- 8. Waarom zie ik mijn bestelling niet?
- 9. Mijn betaling is mislukt (het sieraad is uitverkocht) – wat nu?
- 10. Ik heb mijn bestelling al betaald (en ontvangen). Waarom krijg ik een betaalherinnering?
- 11. Verkoopt Juwelo alleen sieraden met echte edelstenen?
- 12. Waar komen de edelstenen sieraden vandaan?
- 13. Zijn de sieraden van Juwelo nikkelvrij?
- 14. Zijn de zilversieraden van Juwelo gerodineerd?
- 15. Waarom staat er zilver, als het sieraad goudkleurig is?
- 16. Hoe houd ik mijn sieraden lang mooi?
- 17. Hoe kan ik een sieraad retourneren?
- 18. Welke garantie biedt Juwelo?
- 19. Hoe kan ik een suggestie of klacht sturen?
-
1. HOE KAN IK BIJ JUWELO BETALEN?
Bij Juwelo kunt u betalen met iDEAL, Paypal, creditcard en bankoverschrijving. Uw bestelling wordt, normaalgesproken binnen 24 uur nadat u uw bestelbevestiging ontvangen heeft, verzonden. Als u via bankoverschrijving betaalt, wordt de bestelling verzonden zodra het bedrag verwerkt is. De status hiervan kunt u controleren in uw besteloverzicht. Tot op heden hebben wij nog niet de mogelijkheid voor Bancontact, Klarna of Afterpay.
-
2. BETAAL IK VERZENDKOSTEN?
Liveshow & app: Van 08:00 tot 02:00 betaalt u bij Juwelo slechts éénmaal per dag verzendkosten, ongeacht hoe vaak u die dag bestelt. Let op: verschillende bestellingen worden in afzonderlijke pakketten verstuurd, maar u betaalt slechts éénmaal per dag verzendkosten.
Webshop: Voor bestellingen vanaf €79,- betaalt u geen verzendkosten. Nieuwe klanten bestellen de eerste keer verzendkostenvrij, ongeacht het aankoopbedrag.
-
3. KUNNEN MIJN BESTELLINGEN GECOMBINEERD VERZONDEN WORDEN?
In verband met efficiëntie en veiligheid kan de verzendafdeling dit niet doen. Bestellingen worden per factuurnummer ingepakt en verzonden. Het is ook niet mogelijk om iets toe te voegen aan een bestaande bestelling. De klantenservice helpt u hier graag verder mee, ook voor het behoud van verzilverde kortingscodes.
-
4. WELKE MATEN HEBBEN DE SIERADEN VAN JUWELO?
Juwelo biedt ringmaat 16 tot ringmaat 22. De meestvoorkomende ringmaat voor vrouwen is ringmaat 17 en voor mannen ringmaat 20. Wanneer u uw ringmaat niet weet, kunt u hier verschillende manieren vinden om dit op te meten.
-
5. PAST JUWELO RINGEN IN RINGMAAT AAN?
Ringen in de webshop passen wij vanaf €500 gratis voor u in ringmaat aan, indien mogelijk. Het enige wat u hoeft te doen is de bestelbevestiging door te sturen naar de klantenservice met hierin de gewenste ringmaat. Mocht u een ring onder dit bedrag aangepast willen hebben, kunt u dit aan de klantenservice vragen. Wij kijken vervolgens naar de mogelijkheden.
Over het algemeen kunnen we de meeste ringen goed aanpassen. Dit is afhankelijk van het model van de ring, het edelmetaal en de edelsteen. Een ringmaatvergroting is vaak mogelijk tot 2 maten, een ringmaatverkleining maximaal tot 1,5 maat.
-
6. HOE KAN IK EEN SIERAAD UIT MIJN WINKELMANDJE VERWIJDEREN?
U kunt een sieraad eenvoudig uit uw winkelmandje verwijderen door op de roze prullenbak, rechts van het sieraad, te klikken.
-
7. HOE KAN IK EEN KORTINGSCODE GEBRUIKEN?
Optie 1: In uw winkelmandje ziet u rechts, onder KORTINGSCODE, de mogelijkheid om de code in te voeren. Wanneer u op activeren klikt, verschijnt een groen of rood veld. Groen betekent dat de code geaccepteerd is; rood dat de code verlopen of ongeldig is. Bij vragen kunt u terecht bij de klantenservice.
Optie 2: Wanneer u al op "Bestellen" geklikt heeft, kunt u bovenaan klikken op "Heeft u een kortingscode?". Voer de code in en klik nogmaals op "activeren".
-
8. WAAROM ZIE IK MIJN BESTELLING NIET?
Wanneer de bestelling geplaatst is, ontvangt u zo snel mogelijk een bevestiging per e-mail. Als u zich tijdens deze bestelling heeft geregistreerd, controleert de klantenservice uw registratie en importeert uw account. Wanneer u uw bestelling na 10:00 uur 's ochtends nog niet in uw bestelgeschiedenis kunt vinden, neem dan contact op met de klantenservice.
-
9. MIJN BETALING IS MISLUKT (HET SIERAAD IS UITVERKOCHT) – WAT NU?
Dit kan gebeuren. Gelukkig is ons systeem hierop voorbereid en heeft het sieraad voor u gereserveerd. U hoeft het niet opnieuw te bestellen. In uw bestelgeschiedenis zal de status "Besteld" zijn. In de bestelbevestiging via e-mail vindt u een link om de bestelling alsnog te betalen.
-
10. IK HEB MIJN BESTELLING AL BETAALD (EN ONTVANGEN). WAAROM KRIJG IK EEN BETAALHERINNERING?
Het kan zijn dat uw eerste bestelling mislukt is en dat u daarna een tweede heeft geplaatst. Controleer de factuurnummers in uw bestelgeschiedenis. Neem vervolgens contact op met de klantenservice om de foutieve bestelling te laten annuleren.
-
11. VERKOOPT JUWELO ALLEEN SIERADEN MET ECHTE EDELSTENEN?
Ja, Juwelo verkoopt enkel echte edelstenen sieraden met een echtheidscertificaat. Bij elk sieraad ontvangt u een certificaat dat de echtheid, herkomst, het edelmetaal en details zoals slijpvorm en karaatgewicht garandeert.
-
12. WAAR KOMEN DE EDELSTENEN SIERADEN VANDAAN?
Juwelo koopt alleen edelstenen in die worden gedolven in ethische mijnen, waar gewerkt wordt volgens de ICA-richtlijnen.
De sieraden worden ontworpen in onze edelstenenfabriek in onder andere Thailand. Deze fabriek behoort tot de modernsten ter wereld en telt circa 500 medewerkers met specialismen zoals edelstenenselectie, slijpen, ontwerpen en fotograferen. De fabriek beschikt zelfs over een eigen kinderopvang.
De sieraden worden daarna verstuurd naar Berlijn, waar het magazijn van Juwelo gevestigd is. Zodra een artikel in de webshop is gekocht, wordt het sieraad ingepakt en verzonden naar de klant.
Als u meer wilt weten over Juwelo, lees dan meer op de pagina "over Juwelo".
-
13. ZIJN DE SIERADEN VAN JUWELO NIKKELVRIJ?
Alle sieraden van Juwelo, in goud en zilver, zijn nikkelvrij.
-
14. ZIJN DE ZILVERSIERADEN VAN JUWELO GERODINEERD?
Ja, alle Sterling zilversieraden van Juwelo zijn gerodineerd, behalve sieraden met marcasiet.
-
15. WAAROM STAAT ER ZILVER, ALS HET SIERAAD GOUDKLEURIG IS?
Dit betreft een verschil in de legering en het edelmetaal. De legering is 925 Sterling Zilver, terwijl het edelmetaal geel verguld, rood verguld of geplatineerd kan zijn.
-
16. HOE HOUD IK MIJN SIERADEN LANG MOOI?
Wij raden aan uw sieraden zorgvuldig op te bergen en regelmatig schoon te maken met ons poetsdoekje. Vermijd bij vergulde sieraden contact met water, zweet en cosmetica. Draag vergulde ringen niet direct naast andere ringen om slijtage te voorkomen.
-
17. HOE KAN IK EEN SIERAAD RETOURNEREN?
Na ontvangst heeft u 14 dagen bedenktijd. U kunt het sieraad kosteloos en verzekerd retourneren.
Webshopbestellingen: U kunt bij "Retouren" een retourlabel opvragen.
Liveshow- en appbestellingen: Stuur een e-mail naar de klantenservice. Binnen 2 werkdagen ontvangt u een retourlabel en instructies. Controleer ook uw spamfolder. Wanneer u geen printer heeft, kan de klantenservice hierbij helpen.
Aanvullende informatie vindt u op de pagina "verzendingen en retouren".
-
18. WELKE GARANTIE BIEDT JUWELO?
Op alle sieraden van Juwelo is de wettelijke garantie van toepassing. U ontvangt bij elk sieraad een echtheidscertificaat dat de echtheid van edelstenen en edelmetaal garandeert, en details vermeldt zoals type edelsteen, herkomst en karaatgewicht. De garantie vervalt zodra een andere juwelier een aanpassing of reparatie uitvoert.
-
19. HOE KAN IK EEN SUGGESTIE OF KLACHT STUREN?
Heeft u een suggestie of een klacht, laat het ons weten. Wij helpen u graag verder.
Hier vindt u meer informatie over het indienen van een suggestie of klacht.